24 Nisan 2020 Cuma

Yks öğrencisinin Covid-19 ‘ la olan imtihanı


 Yks öğrencisinin Covid-19 ‘ la olan imtihanı

Söyleşimizin konuğu Mert Uzunoğlular geçen sene liseden mezun olmuş üniversite sınavında istediği puanı elde edemediği için bir sene mezuna kalmıştır. Kendisi bir sayısal öğrencisi olup  bölüm olarak  bilgisayar mühendisliği ve ya bilgisayar programcılığı okumak istiyor . Covid-19 virüsü ortaya çıkmasıyla gittiği dershane eğitimine ara vermiştir . Soru konularının kısıtlanması  ve sınav tarihinin belirsizliğinin etkilerini konuşmak üzere güzel bir söyleşi gerçekleştirdik.


Söyleşimize isterseniz Covid-19 nedeniyle dershane eğitimine ara vermenizin sizin üzerinizde ki etkileri neler olmuştur ? Hepimizin bildiği üzere mezuna kalmış bir öğrencinin dershane eğitimi hızlandırılmış oluyor . Konuların hepsini bitirme ve sonrasında test çözümüne geçip eksiklerini görmek ve pekiştirme üzerine oluyor . Biz daha konuları bitiremeden Covid-19 virüsü ortaya çıktığı için konularımız yarım kaldı ve 2 hafta uzaktan eğitim sistemimiz oluşmadığı için kendi çabalarımızla konularda geldiğimiz yere kadar tekrar yapıp , test çözerek kendi eğitimimize devam ettik . Sağlıklı bir 2 hafta olmadığını düşünüyorum bütün arkadaşlarım adına birebir eğitim olmadan hayalini kurduğun üniversitenin sınavına belirsizlikler üzerinde çabalamak psikolojik olarak bizi kötü etkiledi . Verim aldığımı söylemem.

Mevcut dershane uzaktan eğitiminiz nasıl gerçekleşiyor ve sizin için faydalı oluyor mu ? Zoom adlı bir uygulama üzerinden canlı bir şekilde gerçekleşiyor . Ben çok faydalı olarak görmüyorum . Benim için öğretmen ve öğrenci ilişkisi yüz yüze olmalı çünkü bilgisayar başında evde rahat bir ortamdayız algı yönetimi gerçek hayatta öğretmende olurken bur da sizde oluyor ve bunu kontrol etmek çok zor oluyor . Ve biz üniversite sınavı öğrencisiyiz bir derste 50 soru çözebiliyorsak öğretmenimizle uzaktan eğitimde en fazla 10 soru çözebiliyoruz bu bilgiyi pekiştirmemiz için yeterli olmuyor . Kendi yapamadığımız soruları sorma imkanımız varken şuan uzaktan olduğumuz için sınırlı sayıda sorabiliyorum ve anlamak birebir eğitime göre çok zor oluyor.
  
Yks2020’nin soruların konularını Covid-19 başlangıç süresine kadar müfredatta olan konulara kadar sınavda sorulması sizi nasıl etkiledi bu konu hakkında ki görüşleriniz nelerdir ? Öncelikle ben mezuna kalmış dershane eğitimi gören bir öğrenciyim . Soruların kısaltılması demek 12. sınıf  2. dönem konularının nerdeyse hepsinin kaldırılması demek oluyor. Bu konuların kaldırılması benim gibi dershane eğitimi gören mezun arkadaşlar için çok büyük bir dezavantaj oldu . Biz dershane eğitimi aldığımız için okul eğitimi alan arkadaşlardan daha önde gidiyoruz ve geçen sene ki sınavda daha çok yer alan konular üzerinde duruyoruz . Sınav konuları kısıtlanması ile bizim üzerinde ağırlık verdiğimiz konular sınavdan kalkmış oldu . Şimdi en başa dönerek konulara tekrardan başladık ve bu bizim için çok büyük zaman kaybı haline geldi.
"Konuların kısaltılması geçen sene sınava giren öğrenciler için bir haksızlık" yarattı.
 


 Sınav tarihinin belirsizliği sizi psikolojik olarak nasıl etkiliyor ve sağlıklı bir Yks sınavı olucak mı ? Sınav belirsizliği morel bozukluğu ve kaygı oluşturdu . Bu nedeni fark eden öğretmenlerimiz her gün bizlerle görüşüp morelimizi yüksek tutmaya ve derslerimize daha çok çalışmamız için bize destek veriyor . Biz de şahıs olarak ne kadar çabalasak ta Covid-19 dönemi kötüye gittikçe kafamızda soru işaretleri oluşuyor . Bunlardan en önemlisi sınav tarihinin her geçen gün değişme olasılığı olması ve değişmesi . İlk olarak 20-21 Haziran 2020 tarihinde sınav olucaktı . Sonrasın da 25-26 Temmuz tarihine ertelendi . Şuan için ise kimse hiçbir açıklama yapamıyor . Eğitim ve öğretimin bu dönem gecikme yaşayacağını ve sağlıklı bir Yks sınavı olucağını düşünmüyorum . Konuların kısaltılması geçen senelerde sınava giren öğrenciler için de bir haksızlık yarattığını düşünüyorum.




 Son olarak bu sene ki sınav hakkında bir öğrenci olarak görüşleriniz nelerdir ?  Bu sene ki sınav belirsizliği hepimiz için zor olucak . Sınavın hangi tarihler de olucağı hakkında hiçbir düşüncem yok . Tek düşüncem geçen senelere göre üniversitelerin puanlarının düşeceği ve seneye her şey düzeldiğinde yükselerek herkesin kafasının karışacağı yönde düşünüyorum .  Eğitim öğretim süresinde kayma yaşanacağı olarak bir görüş üzerindeyim çünkü hangi dönem sınav olucak hangi dönem açıklanıcak ve biz yerleşeceğiz sorusu var . Geçen senelere bakarsak 1 buçuk ay sonrasın da sınav sonuçları okunuyor ve yerleşme süreci 1 aya yakın sürüyor bu yüzden 2020-2021 eğitim öğretim döneminde kayma olucak diye düşünüyorum.
Son olarak söylemek istediğiniz bir şey var mıdır ? Bütün arkadaşlarım için hayallerini gerçekleştirebilecekleri bir dönem olmasını diliyorum . Eğitimin önemini devletimizin unutmaması gerektiğini belirtmek istiyorum herkes için hayırlı olsun .

1 yorum: