RTC 207 GÖSTERGE BİLİMİ 5
Tüketim bu kadar yüksek iken Baudrillard bu tüketimin reklam , moda ,kitle iletişim
araçlar gösterge bilimi artmasıyla doğru orantılı olduğunu savunmuştur.
Göstergelerin kuvveti bireyleri prestijli bir hale getirmiştir. Bireylerin yediği
besinler , giydiği kıyafetler , gezdikleri mekanlar , kullandıkları teknolojik
aletlerle bağdaştırılmaya başlandı.
Örnek verecek olursak ; Türkiye’nin ses getiren ünlü aktörlerinde Kıvanç Tatlıtuğ “mavi jeans” adlı markanın reklam yüzüdür. İnsanlar o reklam yüzü diye marka üzerinden insanlar alışveriş yapmaktadır. Bir dizisinde saçını değiştirdiğinde insanlar kuaförlere gidip Kıvanç Tatlıtuğ ‘un saçını gösterip onun saç modelini yaptırmak istemektedir. Bu bir reklam aracıdır ve yanında büyük bir prestij sağlamaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder