7 Nisan 2020 Salı

Yeni Medya Öğrencisinin Karantina Günlüğü


Yeni Medya Öğrencisinin Karantina Günlüğü

İlk Çin'in Wuhan kentinde görülen ve sonradan dünyaya yayılan Covid-19 virüsü, devletlerin virüs salgınını yavaşlarmak ve önüne geçmek için evde kal çağrısında bulunmasıyla, pek çok insan evine hapsolmuş durumda.



Birçok kişi korona virüsüne yakalanma korkusuyla evlerinden çıkmamakta. Evlerinde hareketsiz  yaşam sürmekten sıkılanlar ve yeni aktiviteler arayanlar için kendi bir günümü sizinle paylaşıcağım. Peki evde ben  nelerle uğraşıyorum? 

Online Eğitim

Kovid-19 virüsü çıkmadan önce haftada 3 gün okulum oluyordu ve bu online eğitimde değişmedi.Microsoft Teams sisteminin yardımı ile derslerimizi yürütüyoruz.Sabah 10.00’da başlayan derslerimiz bir buçuk saat arası sürerken öğlen 16.00 gibi bitiyor.Ev ortamının verdiği rahatlık hem görsel iletişimi hem de algı yönetimini zorlaştırıyor ve bizim için pek faydalı olduğu söylenemez.


Netflix



Derslerim bittikten sonra genelde stüdyoma geçerek akşam yemeği saatine kadar film , dizi ve ya belgesel izlemek için Netflix’e girmiş oluyorum . Netflix bildiğiniz gibi  dizi ve film seçeneği sunuyor. Özellikle gençlerin yoğunlukla tercih ettiği bu dizi ve film sitesi en çok önerilenler kısmında en başta yer alıyor.

Spotify


Akşam 20.00 civarı akşam yemeğimi yedikten sonra tekrardan stüdyoma çıkarak müzik dinliyorum.Spotify müzik severlere yenilikçi hizmetler sunmakta. Bunların arasında çoğunlukta dinlediğiniz müzik tarzlarını kendinize göre size çalma listesi oluşturma imkanı veriyor. İçinde modunuza göre podcastlerde bulunmakta.

League Of Legends



Kovid-19 döneminde arkadaşlarımla buluşamadığım için ortak bir eğlence ortamı sağlıyoruz ve toplanıp League Of Legends oynuyoruz.League of Legends , beş güçlü şampiyondan oluşan iki takımın birbirlerinin üslerini yok etmeye çalıştığı takım çalışmasına yönelik bir strateji oyunudur. 140'dan fazla şampiyonun bulunduğu oyunda arkadaşlarınızla zevkle zaman geçirebilirsiniz.

Görüntülü Konuşma



Kovid-19 yüzünden sevdiklerimizi göremediğimiz bu dönemlerde Discord , Zoom, WhatsApp , FaceTime gibi uygulamalar ile arkadaşlarınızla kolaylıkla görüntülü konuşabiliyorum hatta en çok burda vakit geçiriyorum.

Podcast

Kendimi geliştirmek ve yapmak istediğim bir proje olduğu için kayıtlar alarak onları düzenliyorum.Aileniz ile birlikte ya da bireysel olarak ses kaydedip kendi içeriklerinle insanlara ulaşmak istiyorsanız Audactiy uygulaması ile bir mikrafon yardımıyla yeni bir hobiye sahip olabilirsiniz.

Canlı Yayın Açmak


Oyun oynarken ve ya arkadaşlarım ile bir konuyu tartışırken hem gelir olsun hem de kitle yönetimini kavramak için Twitch , Dlive , Facebook ve Mixer gibi uygulamalarda Obs Studio yardımı ile kolayca canlı yayın yapabiliyorum.Sizde kendi içeriğinizi üretip kendi kitlenizi oluşturup güzel bir hobi edinebilirsiniz.Kitlenizi büyüterek para kazanabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder